BMW 700 LS Luxus | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Infoplaatje | ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dee BMW 700 is een wagen van de Bayerische Motorenwerke, die tussen 1959 en 1965 als coupé, limousine met vier plaatsen en als 2+2 cabriolet werd gebouwd. Als eerste werd de BMW 700 Coupé gelanceerd, gevolgd door de BMW 700 (Limousine), de BMW 700 Sport (later BMW 700 CS), de BMW LS Luxus (1962 tot 1965) en de BMW LS Coupé (1964 en 1965). De BMW 700 Coupé is de laatste zonder de typische C-stijl van de BMW-Coupés met de "Hofmeister-knik", die bij de BMW 3200 CS gelanceerd werd. Met de 700 verliet BMW de futuristische vorm van de BMW 600 en keerde terug naar een conventionele stijl met klassieke lijnen, zijdeuren en "notchback" achtersteven. De luchtgekoelde tweecilinder boxermotor met lichtmetalen krukkast was zoals bij de BMW 600 van een motorfiets-motor afgeleid en achteraan ingebouwd. De eerste versie uit 1959 had 22 kW (30 PK) bij 5000 omw./min, de sportievere versies later 40 PK. Vooraan bevinden zich de koffer en het reservewiel. Van de 700- en LS-Modellen werden in totaal 181.411 stuks gebouwd. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bron : Wikipedia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||